Jag Har Mycket Att Tänka På Angående Jesus Kristus ..

Nu skrivs några rader angående att ha mycket att tänka på angående Jesus Kristus. Varför får man mycket att tänka på angående Jesus Kristus? Har man dåligt samvete eller intellektualiserar man om Jesus Kristus. Tänker man bara med hjärnan eller har man anledning att tänka mycket på Jesus Kristus. Vara medveten om Jesus Kristus genom att följa honom innebär att man kommer att vara upptagen men betyder det att man tänker sina egna eller Jesus Kristus tankar med och mer. Vad är friheten att vara inlåst i ett fängelse som man själv bygger upp? Vem vill måla fan på vägarna utav att man är troende? Det är viktigt att vi vet att vi verkligen lever i en förlorad värld. Men det är också viktigt att veta att Guds rike finns på jorden i form av Jesus Kristi lärjungar. Det finns en frihet i Kristus som vi själva inte kan ge oss själva. Jesus Kristus som levt som en av oss för drygt två tusen år sedan är vår Herre. Åt honom har getts alla makt i himmelen och på jorden. Han har visat att det går att leva ett syndfritt liv och har fullbordat det. Därtill har han dött och upptsått i enlighet med skrifterna. Vi behöver uppskatta att han ger oss det vi behöver om vi verkligen vill förstå vad vi allra mest behöver.